ΠΡΩΤΟΣΕΛΙΔΑ

Τρίτη 14 Σεπτεμβρίου 2010

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΣΗ ΑΣΘΕΝΩΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ

Παρακολούθησα μέρες τώρα τις αντιδράσεις των συναδέλφων μου στα ρεπορτάζ των τηλεοπτικών σταθμών και εφημερίδων, σχετικά με την μετάβαση ασθενών στα Σκόπια για οδοντιατρικές εργασίες…

Πραγματικά αν εξαιρέσω κάποια ελάχιστα σωστά επιχειρήματα όλα τα άλλα μου θύμισαν κάποιους που ανακαλύπτουν την Αμερική το 2010.

Η μετακίνηση ασθενών και μάλιστα οργανωμένα στα Βόρεια σύνορα της χώρας γίνεται εδώ και τουλάχιστον δύο δεκαετίες είτε στη Βουλγαρία είτε στα Σκόπια. Δεκάδες άρθρα και ανακοινώσεις έχουν γραφτεί τα προηγούμενα χρόνια… Το αποτέλεσμα ίδιο, άλλωστε πάντα υπήρχε και υπάρχει «ιατρικός τουρισμός» σε διάφορες χώρες.

ΚΑΙ ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΤΑ ΙΔΙΑ ΕΚΑΝΑΝ

Και η Ελλάδα έχει κατ’ εξοχήν ωφεληθεί από ασθενείς που ερχόντουσαν στην Ελλάδα για να φτιάξουν δόντια (ειδικά από τη Γερμανία και άλλες χώρες της κεντρικής Ευρώπης) με βασικό κριτήριο την τιμή. Αν κάποιος μου πει και για την καλή δουλειά των Ελλήνων οδοντιάτρων, θα τον ρωτήσω αν θεωρεί τους Έλληνες οδοντιάτρους (στο σύνολο) καλύτερους από τους Γερμανούς συναδέλφους;

Ο ΡΟΛΟΣ ΤΩΝ ΜΜΕ

Πρέπει επίσης να καταλάβουμε ότι τα ΜΜΕ δεν ενδιαφέρονται για τυχόν «δίκαια αιτήματα» κάποιου κλάδου, αλλά για τον εύκολο εντυπωσιασμό της κοινής γνώμης και την διαμόρφωση κλίματος. Άλλωστε είναι σίγουρο ότι η προβολή τέτοιων θεμάτων αποσκοπεί σε μια γενικότερη «πτώση» τιμών και στην Ελλάδα , με πρόσχημα την κρίση και την περικοπή των οικονομικών δυνατοτήτων των Ελλήνων.

Ο ΜΕΣΟΣ ΟΔΟΝΤΙΑΤΡΟΣ ΤΙ ΚΑΝΕΙ;

Εκείνο που νομίζω ότι έχει να κάνει κάθε οδοντίατρος είναι να προσδιορίσει ευκρινώς ποιες είναι οι τιμές που ανταποκρίνονται στην εργασία του και στα κοστολόγιά του και χωρίς περικοπές στην ποιότητα των υλικών να προσπαθεί για την πιο σωστή εργασία. Για μένα αυτά τα δύο (συνδυασμός τιμών και ποιότητας) κρατούν τον ασθενή στο ιατρείο, γιατί έχει αποδειχθεί στην πράξη ότι η πλειοψηφία των ασθενών όταν είναι ικανοποιημένοι, δεν φεύγουν από το ιατρείο για λίγα ευρώ…

Αρκετοί επίσης σκέφτονται ότι η υγεία δεν είναι ρούχο για να το παζαρεύουν, υπάρχουν όμως και κάποιοι που έχουν αυτή τη νοοτροπία. Εδώ ο γιατρός οφείλει να κρίνει αν αξίζει να ενδώσει στο «παζάρι» ή να επιμείνει στην πρότασή του έστω και με τον κίνδυνο να «χάσει» τον ασθενή. Πολλές φορές πάντως η αποδοχή του παζαριού, μεσοπρόθεσμα δεν έχει ικανοποιητικά αποτελέσματα για το γιατρό.

Δεν μπορεί ο Έλληνας οδοντίατρος να πέσει στις τιμές των βαλκάνιων συναδέλφων. Αυτό είναι βέβαιο, αν θέλει να διατηρήσει ένα αξιοπρεπές επίπεδο παροχής υπηρεσιών. Διαφορές σε τιμές ενοικίων, υλικών και μισθών είναι μόνο κάποιοι από τους παράγοντες που καθιστούν αδύνατη την θεαματική πτώση των τιμών.

Από κει και πέρα σε καιρούς κρίσης ο καθένας μπορεί να σκεφτεί και να βρει τρόπους διατήρησης της πελατείας του και αύξησης των εσόδων του.

Η ΔΙΑΦΗΜΙΣΗ

Τίθεται όμως κι ένα θέμα που για μένα έχει σοβαρές προεκτάσεις. Το θέμα της διαφήμισης, καθότι θεωρητικά στην Ελλάδα απαγορεύεται στους γιατρούς η διαφήμιση. Βέβαια δεν έχω δει ποτέ να υπάρχουν σοβαρές κυρώσεις σε όσους βγαίνουν σε τηλεοράσεις ή εφημερίδες, πολύ δε περισσότερο στο ΙΝΤΕΡΝΕΤ όπου τα πράγματα είναι σαφώς πιο μπερδεμένα, παρότι ο σύλλογος έχει σαφώς ορίσει τον τρόπο προβολής στο ίντερνετ, την απαγόρευση διαφήμισης και προσφορών.

Έτσι διάφοροι ζητούν την απελευθέρωση της διαφήμισης στις ιατρικές υπηρεσίες.

Αυτό ενέχει φοβερά μεγάλο κίνδυνο να ισχύσει ο νόμος της ζούγκλας και μεταξύ των γιατρών και των κέντρων με αποτέλεσμα σίγουρα τελικά επιζήμιο για τη δημόσια υγεία, γιατί ξέρουμε όλοι καλά τι εστί «προσφορές» και πολύ χαμηλές τιμές τουλάχιστον μέσα στη χώρα μας…

ΜΙΑ ΠΡΟΤΡΟΠΗ…

Τελειώνοντας θα’ θελα να προτρέψω όλους τους συναδέλφους να προσπαθούν συνεχώς για το καλύτερο βελτιώνοντας συνεχώς το επίπεδό τους, και σκεπτόμενοι πάντα και τις δύσκολες οικονομικές συγκυρίες όλων ιδιαίτερα των χαμηλόμισθων και συνταξιούχων. Καμιά φορά το να μειώσουμε το προσωπικό μας κέρδος δεν είναι κακό, διευκολύνοντας κάποιον συνάνθρωπό μας.

1 σχόλιο:

stelios kazantzidis είπε...

Μεγαλύτερος εχθρός ο αχάριστος ευεργετηθείς